#; فیلترپرس
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد
فیلترپرس متشکل از بسیاری از صفحات و قاب های متناوب است که روی یک جفت ریل حرکت میکنند. وظیفه آن جداسازی جامد / مایع با استفاده از درایوهای تحت فشاراست که این فشار توسط یک پمپ تامین میشود.
بسته به نوع کاربرد ،فیلتر پرسwww.filter-press.org ممکن است برای جداسازی ذرات جامد، جریان مایع، و یا هر دو استفاده شود. یکی از بزرگترین مزیت های فیلتر پرس در مقابل ماشین آلات بسیار پیچیده سادگی آنهاست. قسمتهای مهم فیلترپرس شامل اسکلت فولادی ، قابها و صفحات پمپ هیدرولیک و سیلندر است. همین سادگی باعث شده تا هزینه نگهداری انها پایین باشد. بدنه فولادی و صفحات هیچگاه به تعمیر نیازی نخواهند داشت و هر اندازه که پرس کار کند آنها هم کار خواهند کرد.

فیلتر پرس در زمینه های بسیار زیادی کاربرد دارد. از جمله: صنایع شیمیایی، مواد غذایی، صنعت سرامیک، تصفیه و بازیافت آب، صنعت دارویی، صنعت متالورژی، پالایش، خودرو سازی و.

طرز کار فیلترپرس www.filter-press.org

همانطوری که در شکل زیر مشخص است، محلول مورد نظر که در مخزن A نگهداری میشود، توسط پمپ به داخل فیلترپرس منتقل میشود. زمان پر شدن دوغاب باید به منظور جلوگیری از تشکیل کیک در خانه های اول قبل از پر کردن آخرین خانه به سرعت انجام گیرد. وقتی خانه های فیلتر در حال پر شدن هستند، فشار درون سیستم برای تشکیل لجن افزایش می یابد. سپس، مایع فیلتر شده از طریق پارچه فیلتر با افزودن جریان هوای فشرده یا آب (استفاده از آب تحت فشار نیاز به زمان بیشتری برای عبور از خانه های فیلتر در مقایسه با هوای فشرده دارد.، با این حال این روش به لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر است)به بیرون هدایت میشود. ( لوله قرمز) محلول صاف شده که از طریق پارچه فیلتر عبور می کند از طریق لوله های جمع آوری جمع و در مخزن فیلتر ذخیره میشود (مخزن D).اما کیک فیلتر (مواد جامد ) در قاب ها باقی می مانند . در این مرحله بازوی هیدرولیکی فیلترپرس به عقب حرکت کرده و صفحات فیلترپرسwww.filter-press.org میتوانند از همدیگر چه به صورت دستی یا اوتوماتیک (بر حسب نیاز شما) جدا شوند.با جدا شدن صفحات از یکدیگر کیک تشکیل شده از صفحه فیلترپرس جدا شده و به پایین سقوط میکند. در شکل، قسمت E محل انباشت کیک می باشد.

operation-p

همان طور که مشاهده میکنید در مدل فوق برای سیستم فیلتراسیون اتاقک انباشت کیک تعبیه شده است. اما در شرایط خاص میتوان با قرار دادن نوار نقاله زیر دستگاه و یا ساخت پایه های فلزی برای دستگاه فیلتر پرس، نیاز اتاقک انباشت کیک را برطرف کرد.
شرکت قالب صنعتگر زنجان نیازهای شما را در هر صورت برطرف میکند.

از آنجا که مقاومت در برابر فشار در کیک تا حداکثر 8 بار است،سرعت جریان محلول صاف شده توسط پمپ تغذیه کنترل می شود. در فیلتر پرس ها ، از فشار به جای خلاء(که مصرف انرژی بالایی دارد) استفاده می شود.
فشار اعمال شده معمولا تا 7 بار برای فلز است. بهبود و پیشرفت فن آوری امکان حذف مقدار زیادی از رطوبت را در 16 بار از فشار را فراهم کرده. با این حال، میزان فشار بر روی قاب های چوب یا پلاستیک 4-5 بار است.
ظرفیت فیلتر پرس بین 1.5 تا 10 کیلوگرم بر مترمربع از مواد جامد در هریک از سطوح فیلتر می باشد. برای هر مدل فیلتر پرس حجم خانه ها و سطوح فیلتر به تعداد صفحات در فیلتر بستگی دارد.

زمان فیلتراسیون
زمان فیلتراسیون به چند مورد بستگی دارد:
ضخامت کیک
غلظت دوغاب
مقاومت خاص
ضریب تراکم پذیری

راندمان
فیلتر های صفحه ای میتوانند تا 99٪ مواد جامد را بازیابی کرده و رطوبت باقی مانده در کیک معمولا در محدوده 15٪ تا 20٪ است.
چرخه زمانی
میزان فیلتراسیون انبوه را می توان با تولید کیک نازک به دست آورد . فیلتر پرس های معمولی بصورت دسته ای عمل میکنند و در هر سری فیلتر روند فیلتراسیون باید متوقف شود تا کیک تخلیه شود.، در نتیجه این عملیات وقت گیر است. در عمل، حداکثر میزان فیلتراسیون زمانی بدست می آید که زمان تخلیه کیک کمتر از زمان فیلتراسیون باشد تا مقاومت پارچه بالا رود. خواص کیک فیلتر بر میزان فیلتراسیون تاثیر میگذارد و بهتر است اندازه ذرات کیک بزرگ باشد تا باعث گرفته شدن منافذ پارچه نگردد. میزان جریان مایع از فیلتر متناسب با اختلاف فشار است. یعنی همچنان که لایه های کیک در حال شکل گیری است، فشار اعمال شده به سیستم بیشتر و میزان جریان آب تصفیه شده کاهش می یابد. برای تعیین رطوبت میتوان نمونه های کیک را از مکان های مختلف گرفت و وزن کرد .
معمولا چرخه زمانی فیلتراسیون بطور خلاصه به این صورت است : باز و بست 4 دقیقه، فیلتراسیون 4 دقیقه، دمیدن جریان هوا 2 دقیقه ، تخلیه کمتر از 1 دقیقه، شستشوی پارچه 1 دقیقه.

شستشو
شستشوی پارچه میتواند در پایان هر چرخه یا بعد از چند چرخه انجام شود.   

دو روش شستشو که در حال حاضر بکار برده میشود وجود دارد. "شستشو ی ساده" و "شستشوی کامل" . در شستشوی ساده، مایع شوینده از طریق همان کانال که دوغاب عبور کرده با سرعت بالا عبور داده میشود و باعث فرسایش کیک ته نشین شده در نزدیکی نقطه ورود میشود. بنابراین کانال ها بزرگ شده و در نتیجه تمیز کردن آن آسانتر میشود. روش بهتر شستشوی کامل است که در آن مایع شستشو از طریق کانال های مختلف در پشت پارچه فیلتر به نام صفحات شستشو عبور داده میشود. جریان مایع از تمام ضخامت کیک ، ابتدا در جهت مخالف و سپس با همان جهت محلول صاف شده جریان می یابد.مایع شستشو معمولا از طریق همان کانال محلول صاف شده تخلیه میشود. پس از شستشو، کیک را می توان به راحتی با اعمال هوای فشرده پاک کرد.

سینی
این سینی ها در اندازه های مختلف تولید میشوند و همگی دارای ساختمانی محکم و ابعاد یکسان میباشند. و میتوانند اتوماتیک یا دستی باشند.   
امروزه فیلتر پرس به طور گسترده ای در بسیاری از صنایع استفاده می شود، بنابر این نوع زباله تولیدی آنها هم متفاوت است . زباله های خطرناک مانند مواد شیمیایی سمی در صنایع رنگ، و... ممکن است در کیک های زاید جمع شوند. از این رو نوع رفتار با این زباله ها می تواند متفاوت باشد. برای جلوگیری از خطرات بهداشتی برای مردم محلی و کارگران که در برخورد با زباله ها هستند و همچنین جلوگیری از اثرات منفی به اکوسیستم .قبل از تخلیه زباله به محیط زیست، باید گند زدایی شوند.

تخلیه کیک  
تخلیه کیک را می توان به روشهای مختلف انجام داد. به عنوان مثال: تکان دادن صفحات در حال باز شدن و یا تکان دادن پارچه، یا خراشیدنکیک از پارچه. در پایان هر دور پارچه با استفاده از مایع مخصوص، شستشو داده میشود تا برای شروع چرخه بعدی آماده باشد.

برای براوردن نیاز های صنایع به فیلتراسیون موادی که به سختی فیلتر میشوند ،پرسهای فشار بالا توسط تیم مجرب ما ساخته شد.اخیرا یکی از این فیلترها برای جداسازی اسیدچرب اولیک از روغن نخل با موفقیت آزمایش شد با پیشرفت های صورت گرفته میتوان به میزان فشارهای خیلی بیشتری دست یافت . در صنعت فیلتراسیون امروزی تقاضای بازار برای فیلترهایی با قابلیت تصفیه بالا و جداسازی بهتر مایع و جامد از هم بیشتر شده.به ویژه به هدف بازیافت مواد،صرفه جویی در انرژی و محافظت از محیط زیست.

فیلترهای تولیدی این شرکت به نحوی طراحی شده اند که باعث کاهش هزینه های نگهداری می شوند.
این شرکت آمادگی تولید فیلترهای خاص شما را دارد.قسمتهای فروش و مهندسی این شرکت بصورت هماهنگ با یکدیگر در حال فعالیت بوده که باعث شده برای برطرف کردن نیازهای خاص مشتران بهترین راه حل انتخاب شود .

برای صرفه جویی در هزینه ها در فیلتراسیون امروز نیاز به دستگاه های کمتر اما با راندمان بالا و بدون دخالت نیروی انسانی و هزینه نگهداری پایین وجود دارد.

 




:: بازديد از اين مطلب : 669
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: