"'صرافی
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

صرافی

در لغت به معنای داد و ستد انواع پول است. پیدایش آن به عنوان یک حرفه را می‌توان ناشی از نیاز مردم به تعیین و صحت وزن و عیار مسکوکات گوناگونی دانست که در قرون پیشین رواج داشتند و ناآگاهی از وزن و عیار صحیح آنها می‌توانست زیان بار باشد. صرافی ریشه بانکداری مدرن امروزی است.

با استفاده از پول کاغذی در قرن ۱۷ و ایجاد بانکداری مدرن و نرخ تبدیل شناور بین پولهای مختلف بازارهایی مانند فورکس شکل گرفت.

ارسال حواله کانادا

تاریخ صرافی اعتماد به زمانهای قدیم باز می‌گردد.  در کتاب مقدس به صرافی اشاره شده است. در زمان معبد دوم اورشلیم در حیات معبد تعداد زیادی افراد به شغل صرافی اشتغال داشتند. این افراد پولهای رومی و یونانی که دارای عکس خدایان آنها بود با پول یهودی که تنها پول قابل استفاده در معبد بود تعویض می‌کردند. عیسی مسیح در اناجیل جهارگانه با این صرافان به شدت برخورد می‌کند و آنان را کسانی می‌داند که خانه خدا را تبدیل به لانه دزدان کرده‌اند.
در زمانهای قرون وسطی در اروپا صرافی در کانادا بیشتر شهرها دارای واحد پولی خود بودند که دارای نقش حاکم آن شهر بود. وقتی یک غریبه وارد شهر می‌شد مجبور بود پول همراه خود را با پول آن شهر تعویض کند. صرافان در این زمان این پول خارجی را محک می‌زدند و آن را با پول محلی عوض می‌کردند. بیشتر انتقالهای وجه بزرگ با سکه انجام نمی‌شد و تنها به وسیله صراف از حساب یک نفر به حساب فرد دیگر منتقل می‌شد.

پی پال

با گسترش کار صرافها آنها به وام دادن نیز پرداختند. شوالیه‌های تمپلار به زائران اورشلیم وام می‌دادند.
به دلیل اینکه صرافی در مالزی در امپراطوری عثمانی پولهای بسیار مختلفی مورد استفاده بود نیاز به صراف برای محک زدن و تعویض این پولها وجود داشت. به دلیل اینکه در دین یهودیت گرفتن سود بر روی پول از غیریهودی (جنتیل) ممنوع نیست در بیشتر کشورهای اسلامی شغل صرافی به صورت اختصاصی در دست یهودیان بود. اروپاییانی که از عثمانی دیدن می‌کردند ابراز می‌کردند که اقتصاد عثمانی بدون حضور این یهودیان صراف قابل ادامه نیست. بسیاری صرافان متهم می‌شدند که گوشه‌های سکه را بریده و یا در وزن آن تقلب می‌کنند
در ایران کارمزد وسترن یونیون نیز به دلیل اینکه در دین اسلام سودگرفتن بر روی پول ممنوع محسوب می‌شد این تجارت به صورت کامل در اختیار یهودیان بود. در قرن نوزدهم تقریباً تمامی یهودیان شیراز به صرافی اشتغال داشتند.

وسترن یونیون چیست

صرافی اعتماد در ایران به رغم تکامل خود دراواخر قرن نوزدهم، با رقابت شدید بانک استقراضی روس و بانک شاهنشاهی ایران، که علاوه بر آشنایی با فنون جدید بانکداری با حمایت دولت‌های روسیه، انگلستان و ایران نیز برخوردار بودند روبرو شد. در سالهای بعد بسیاری از صرافان به ورشکستگی کشانده شدند و دیگر هیچگاه نتوانستند نقش پیشین خود را باز یابند. حواله وسترن یونیون طی چند دههٔ اخیر صرافان بیشتر در زمینه داد و ستد مسکوکات طلا و نقره و ارزهای خارجی، و به طور محدود در زمینه اعطای وام‌های کوچک، فعالیت داشته‌اند.

آیا وسترن یونیون بهترین روش پرداخت است؟

نرخ حواله وسترن یونیون به دلیلی کارمزدهای بالایی که بر اساس کشور مقصد و رقم ارسالی تعیین می گردد و همچنین نرخ نبدیل نسبتا بالا، اساسا روش گرانی جهت انتقال پول است. به عنوان مثال جهت ارسال 1000 دلار به کشور آمریکا 50 دلار کارمزد دریافت می کند.البته این نرخ جهت کشورهای مثل فیلیپین یا هند بسیار کمتر است و به عنوان مثال جهت ارسال 1000 دلار به فیلییپین از طریق وسترن یونیون فقط 8 دلار کارمزد پرداخت محاسبه می شود.

نکته برتری این شرکت نسبت به روش ارسال بانکی، سرعت ارسال آن است. بدین صورت که به محض ارسال حواله از کشور مبدا، فرد گیرنده می تواند مبلغ را با مراجعه به هر یک از دفاتر این شرکت در کشور مقصد دریافت کند.

افتتاح حساب وسترن یونیون

مزیت دیگر ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون، عدم نیاز به حساب بانکی است. بدین صورت که فرستنده فقط با داشتن اصل پاسپورت می تواند وجه را ارسال و گیرنده نیز فقط با داشتن اصل پاسپورت می تواند مبلغ را دریافت کند

حواله رینگیت مالزی

حواله رینگیت مالزی، قیمت رینگیت مالزی خرید و فروش توسط صرافی اعتماد در کوالالامپور به صورت تحویل نقد در دفتر این شرکت و در سایر شهر های مالزی حواله رینگیت به صورت واریز به هر یک از حساب های بانک مالزی امکان پذیر می باشد.

تبدیل دلار به رینگیت مالزی

برای ارسال حواله رینگیت به بانک های مالزی لازم است که خریداران محترم ابتدا در وبسایت این شرکت ثبت نام به عمل آورده و سپس اقدام به تکمیل و ارسال فرم مربوطه نمایند،صرافی مالزی کلیه مشخصات لازمه شامل شماره حساب و نام دارنده حساب در مالزی توسط این فرم دریافت شده و این شرکت متعاقبا اقدام به صدور و ارسال پیش فاکتور به آدرس ایمیل شما می نماید، برای سفر به مالزی دلار ببریم یا رینگیت پیش فاکتور صادره شامل اطلاعات حساب بانکی این شرکت جهت واریز وجه ریالی و مبلغ قابل پرداخت می باشد، پس انجام مراحل پرداخت و ثبت شماره فیش، رینگیت درخواستی شما در همان روز به حساب مورد نظر واریز خواهد شد.

نرخ حواله دلار کانادا

هزینه انتقال پول به کانادا كمتر می توان ایرانی‌ را پیدا کرد كه نام كشور كانادا را تا کنون نشنیده باشد.صرافی ونکوور بسیاری از صاحبان مشاغل، سرمایه‌گذاران، صاحبان علوم ، هنر وغیره در آن اقامت داشته و یا وسوسه رفتن دارند خصوصاً كه از سه دهه پیش تاكنون در حدود نیم میلیون ایرانی در این كشور اقامت گزیده‌اند و خیل بسیاری نیزدر صف دریافت انواع ویزاهای قانونی هستند، حواله پول به کانادا پس عجیب نیست اگر مهم‌ترین مسئله برای اکثر قریب به اتفاق ایشان وضعیت ارسال و دریافت پول از ایران به کانادا و برعکس باشد چرا صرافی در تورنتو که به واسطه تحریمها در حال حاضر فقط صرافی ها پل بین ایران و کانادا هستند.

درگاه پی پال (PayPal)

  یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های ارسال آنی و سریع پول از شخصی به شخص دیگر یا دریافت پول ، استفاده از وجوه الکترونیک یا E-money می باشد.ساخت اکانت پی پال در حال حاضر روش های متعددی برای ارسال پول در قالب حواله های الکترونیک وجود داردولی در اکثر این روشها،پول مستقل از شبکه های بانکی جابجا می شوند و درواقع صرفا وجوهی مجازی وفاقد اعتبار حقیقی و یا پشتیبان پولی می باشند.

سرویس انتقال آنلاین پی پال در سال ۹۸ به منظور ایجاد بستر مناسب برای خرید و فروش آنلاین و توسط شرکت ebay تاسیس شد. این برند بعد ها به صورت مستقل تشكیل شد و علاوه بر فراهم كردن امكان خرید و فروش در ebay، انتقال پول برای هر منظور دیگری را نیز به خدمات خود اضافه کرد.پرداخت پی پال می توان گفت پی پال تنها سیستم انتقال آنلاین پول می باشد که مستقیما به شبکه بانکی متصل بوده و برخلاف کردیت کارت های موجود مانند ویزا کارت و مستر کارت قابلیت دریافت آنی پول را نیز دارد.

افتتاح حساب پی پال رایگان

متاسفانه در کشور ما سرویس پی پال همانند بسیاری سرویس های مالی دیگر شامل تحریم می باشد و افتتاح و انتقال پول برای افراد مقیم ایران فعلا مقدور نمی باشد. از آنجا که افتتاح و تایید حساب پی پال همانند حساب های بانکی ، نیازمند ارائه مدارک احراز هویت و محل سکونت افراد می باشد، اقدام به افتتاح این حساب در داخل ایران و با گواهی اقامت ایرانی مقدور نمی باشد، با این وجود، این به این معنا نیست که شهروندان ایرانی امکان بهره گیری از این سرویس بین الملی رانداشته باشند.

 

حواله سوئیفت (بانکی)

تعریف سوئیفت حواله بانکی یا حواله سوئیفت یکی از مطمئن ترین روش های انتقال پول در دنیا می باشد. در این روش، فرستنده مبلغ را به حساب بانکی فرد یا شرکت گیرنده در کشور های متصل به شبکه بین المللی سوئیفت به صورت الکترونیکی منتقل می نماید.

کارمزد سوئیفت

این روش انتقال، همانند انتقال حساب به حساب داخلی می باشد با این تفاوت که انتقال پول طی 2 تا 3 روز کاری صورت می گیرد. و کارمزدی حدود 20 تا 60 دلار توسط بانک دریافت می گردد.

برای ارسال پول از طریق شبکه سوئیفت داشتن شماره حساب بانکی فرد گیرنده به همراه کد سوئیقت (BIC) ضروری می باشد. همچنین داشتن نام شخص صاحب حساب به همراه اسم کامل بانک و کشور مقصد ضروری می باشد.

اطلاعاتی همچون آدرس بانک، آدرس سکونت فرد گیرنده وشماره تماس گیرنده نیز در صورت وجود، بصورت اطلاعات تکمیلی توسط بانک دریافت می گردد.

حواله سوئیفت چیست

حواله به کشور آمریکا و انگلیس به صورت حواله داخلی نیز امکان پذیر است ، در این نوع حواله وجه به صورت نقدی در داخل همان کشور به حساب گیرنده واریز می گردد ،حواله ارزی سوئیفت این حواله که اصطلاحا حواله سیاه نام گرفته است بین 3 تا 5 روز کاری مستلزم زمان می باشد و دارای این مزیت می باشد که حواله های رقم بالا به صورت چند مرحله ای انجام پذیر بوده و فرستنده مبلغ نیز توسط بانک و دولت آن کشور اشخاص محلی محسوب می گردد.







:: بازديد از اين مطلب : 298
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : یک شنبه 1 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: