هیتر برقی//.
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

هیتر برقی

بخاری برقی یکی از لوازم برقی خانگی است که به حد وفور در اختیار مصرف کنندگان می‌باشد. زیرا بازده گرمایی آن زیاد است و آلودگی آن در مقایسه با آلودگی ناشی از سوختهای مثل نفت ، گاز و زغال سنگ خیلی پایینتر است. قیمت هیتر برقی از این وسیله بیشتر برای تولید حرارت در حمام استفاده می‌شود.
ساختمان بخاری برقی

    المنت :

    المنت عبارت است از یک مقاومت مفتولی که به دور سرامیک یا آجر نسوز پیچیده شده است و چون جریان برق از آن بگذرد، حرارت تولید می‌کند. هیتر برقی صنعتی جنس این نوع مقاومت‌ها از کرم‌ نیکل یا کرم آلومینیوم است و با توانهای مختلف ٥٠٠ وات ، ١٠٠٠ وات ، ١٥٠٠ وات و در اندازه‌های ٢٠ و ٢٥ و ٣٠ سانتیمتر در بازار موجود می‌باشد. هنگام تعویض یک مقاومت جدا از توان ، به طول آن نیز باید توجه نمود.

    عایق بین المنت و بدنه :

    این عایق که از جنس چینی است، جهت استقرار پایه‌های المنت بر روی صفحه بخاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که علاوه بر عایق بودن از مقاومت حرارتی خوبی برخوردار هستند.

    بدنه :

    بدنه بخاری برقی هیتر برقی کم مصرف معمولا از فلز ساخته می‌شود. چون بهتر از بدنه پلاستیکی یا کائوچویی می‌تواند در مقابل حرارت زیاد دوام بیاورد. بدلیل فلزی بودن بدنه و حفظ ایمنی در مقابل برق گرفتگی تمهیداتی برای اتصال برق بخاری بکار گرفته می‌شود. که از آن جمله می‌توان به استفاده از سرامیک و چینی به عنوان عایق در ترمینال‌های ارتباطی و استفاده از وارینش به عنوان حفاظ پوششی اشاره کرد.هیتر برقی فن دار جنس وارینش معمولا از الیاف نسوز است، و مقاومت آن در برابر حرارت بسیار زیاد است. متاسفانه امروزه در ساخت وارینش از الیاف نامرغوب فراوان استفاده می‌شود، که سبب ناپایداری آن در برابر حرارت می‌شود. از این جهت باید در تعویض وارینش به کیفیت جنس آن توجه شود.

    کلید:

    کلید بخاری‌های برقی در دو نوع ساده و لامپ‌دار تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد بخاری برقی فن دار کم مصرف. این کلیدها معمولا آمپراژ بالایی دارند و آن به خاطر جریان مصرفی بالای بخاری است. تعداد کلیدهای بخاری بسته به تعداد المنت متفاوت است. امروزه از بخاری‌های سه المنتی با سه کلید و یا دو کلید ، زیاد استفاده می‌شود. استفاده از مقاومت سری در کلید به منظور محدود کردن ولتاژ دو سر لامپ و نیز کاهش جریان عبوری از آن است. اندازه مقاومت‌ها متفاوت است ولی اغلب در حدود ١٥٠ کیلو اهم می‌باشد.

    سیم رابط :

    سیم رابط همان هادی مسی است که چون باید توانایی عبور دادن جریانهای بالا را داشته باشد، سطح مقطع آن حداقل ١.٥ میلیمتر مربع در نظر گرفته می‌شود. بدلیل ارتباط نزدیک آن با حرارت ، بر روی آن پوشش (الیاف نسوز و یا الیاف نخی معمولی) کشیده می‌شود.

عیب یابی و تعمیر بخاری برقی کم مصرف خانگی
بخاری برقی اصلا گرم نمی‌کند.

    کلید خراب است : کلید را تعویض کنید.
    سیم رابط قطعی دارد : قطعی را برطرف کرده ، در صورت لزوم آن را تعویض کنید.
    اتصال سیم رابط به بخاری درست صورت نگرفته است : اتصالها را یکی به یکی بررسی کنید و آنها را برقرار کنید.
    دوشاخه یا پریز خراب است : آنها را چک کرده و در صورت لزوم تعویض یا تعمیر کنید.

بخاری اتصال بدنه دارد.

    عایق بین المنت و بدنه از بین رفته است : آن را تعویض کنید.
    در محل ورود سیم رابط به بخاری اتصال برقرار شده یا سیم رابط با بدنه ارتباط پیدا کرده است : اتصال را برطرف کنید. معمولا علت اتصال سیم های رابط مرغوب نبودن وارینش است لذا از وارنش مرغوب استفاده کنید.
منبع: هیتر برقی صبا هواساز





:: بازديد از اين مطلب : 247
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: