بخاری تابشی//.
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

بخاری تابشی

مزایای سیستم گرمایش تابشی - بخاری تابشی

در این قسمت ویژگی های سامانه گرمایش تابشی صبا هواساز در گستره ی کاربرد آن در تأمین گرمایش انواع فضاهای صنعتی و غیر صنعتی مورد بررسی قرار می گیرد. بدین منظور صنایع، انبارها، تعمیرگاه های خودرو، مرغداری ها، گلخانه ها ،گرمایش فضای باز ، گرمایش فضای باز رستوران و فضاهای ورزشی به عنوان نمونه هایی از کاربری بخاری تابشی صبا هواساز انتخاب شده اند و ویژگی های بخاری تابشی به فراخور هر فضا مورد مطالعه قرار میگیرد.

داده های این قسمت بر مبنای تجربه ها و گزارش های شرکت های سازنده، مصرف کنندگان و همچنین دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی مختلف گردآوری شده است. بسیاری از این نتایج طی سال های اخیر در پی اجرای پروژه های متعدد در صنایع مختلف ایران، توسط سازمان های دولتی مرتبط و نیز مصرف کنندگان مورد تأیید قرار گرفته است. بخاری تابشی برقی بی شک آشنایی مدیران و صاحبان صنایع و نیز عموم جامعه با سامانه های گرمایش تابشی و ویژگی های گرمایش تابشی، بستر توسعه و گسترش هر چه بیشتر فناوری گرمایش تابشی و بهره مندی صنایع و بخش های مختلف کشورمان از مزایای گرمایش تابشی  را فراهم خواهد نمود.
سالنهای صنعتی و بخاری تابشی صنعتی
در قسمت پیشین ویژگی های سامانه های گرمایش تابشی در مقایسه با سامانه های هوای گرم از لحاظ صرفه جویی در مصرف انرژی مورد مطالعه قرار گرفت. در ادامه سایر ویژگی های سامانه های تابشی در مقایسه با سامانه های گرمایشی هوای گرم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
حذف موتورخانه مرکزی
فضای اشغال شده توسط تجهیزات و تأسیسات سامانه های گرمایش هوای گرم (شامل: موتورخانه، شبکه ی لوله ها و کانال های انتقال هوای گرم و ...) به مراتب بیشتر از سامانه های گرمایش تابشی می باشد. بخاری تابشی سقفی ابعاد تجهیزات سامانه های گرمایش تابشی عموماً کوچکتر بوده و از سوی دیگر با نصب آن در سقف یا روی دیوار، فضای مفید و قابل استفاده داخل سالن اشغال نخواهد شد (احتمال سرقت آن ها نیز کاهش مییابد). بدیهی است بکارگیری این سامانه تأثیر به سزایی در کاهش هزینه لازم برای تخصیص فضای مورد نیاز جهت تأسیسات یاد شده را در پی خواهد داشت. افزون بر این، حذف موتورخانه و تجهیزات آن تأسیسات گرمایشی سالن را سرعت خواهد بخشید.

از سوی دیگر همان گونه که در قسمت پیشین اشاره شد، با حذف موتورخانه مرکزی، تلفات حرارتی داخل موتورخانه که حدود ٥% مجموع تلفات حرارتی را شامل میشود، به همراه تلفات مسیر انتقال سیال واسطه تا سالن (حدود ١٥ الی ٢٠% مجموع تلفات حرارتی) حذف میشود.
سادگی راهبری و نگهداری بخاری تابشی
سامانه های گرمایش تابشی هرچند از فناوری پیشرفتهتری نسبت به سامانه های گرمایش هوای گرم بهره میبرند، با وجود این ساختار آن ها از پیچیدگی کمتری برخوردار می باشد. گرماتاب تابشی به همین دلیل، تعمیر و نگهداری آن در مقایسه با سامانه گرمایش هوای گرم که شامل تأسیسات حجیم و پیچیده ی بخار و آب، شبکه کانال های هوا، لوله ها و ... است، بسیار ساده تر است و در نتیجه هزینه ی کمتری را نیز در پی خواهد داشت.

ساختمان سامانه های گرمایش تابشی از اجزای بسیار کمتری نسبت به سامانه های گرمایش هوایگرم برخوردار است و تنها بخش متحرک در آن ها فن مکنده می باشد؛ به همین لحاظ عملکرد این سامانه ها با فرسودگی کمتری نیز همراه است که این امر طول عمر دستگاه را افزایش می دهد؛ از سوی دیگر در صورت از کار افتادن بخشی از سامانهی گرمایش تابشی، تعمیر یا تعویض قطعات مربوط به آن بخش با هزینه کمتری انجام می گیرد. بخاری تابشی گازی سادگی نسبی ساختار سامانه های گرمایش تابشی، هزینه نصب و راه اندازی آنها را نیز به طور چشمگیری کاهش می دهد و مدت زمان لازم بدین منظور را به حداقل می رساند.
حفظ سلامت محیط
سامانه های گرمایش حرارت مرکزی به دلیل ضرورت استفاده از شبکه ی کانالهای انتقال هوای گرم یا کنوکتورهای فن دار نظیر یونیت هیتر، همواره موجب جابجایی ذرات ریز معلق در هوا و رشد و پراکندگی موجودات زندهی میکروسکوپی در فضای داخل ساختمان میگردند؛ در حالی که در گرمایش تابشی چنین مشکلی ایجاد نخواهد شد. بخاری گازی تابشی خانگی ضمن آنکه تولید و توزیع گرمای مورد نیاز در این روش با کمترین میزان تولید صدا صورت می گیرد و نیز مشکل سرعت جریان هوای گرم دریچه های توزیع که در سامانه های حرارت مرکزی امری اجتناب ناپذیر است، منتفی می شود. بدین ترتیب سامانه های گرمایش تابشی نسبت به سایر سامانه های گرمایشی، هوای سالمتری را تأمین می کنند. این امر به افزایش بهره وری کار کارکنان واحدهای صنعتی و تجاری می انجامد. قیمت بخاری تابشی حتی صرف نظر از مسألهی بهره وری انرژی، تأمین گرمایش سالم و حفظ کیفیت هوا متناسب با استانداردهای مورد نیاز برخی صنایع خاص همچون داروسازی، صنایع غذایی، کارگاه های رنگ، مرغداری ها و ... ضرورت وجودی سامانه های گرمایش تابشی متناسب را نشان می دهد.
مستقل بودن هر سامانه
در بخاری های تابشی تک مشعلی صبا هواساز، هر یک از دستگاه های گرمایش تابشی به صورت مستقل عمل می کنند. این از یک سو موجب می شود تا نقص احتمالی عملکرد یک واحد تأثیری در عملکرد واحدهای دیگر نداشته باشد و از سوی دیگر تأمین و توزیع انرژی گرمایی بر حسب نیاز و تصمیم مدیران واحدهای صنعتی و تجاری، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار گردد.
کاهش مشکلات جنبی قیمت بخاری تابشی گازی
در سامانه های گرمایش تابشی، مشکلات متداول مرتبط با تأسیسات جانبی سامانه های گرمایش حرارت مرکزی مانند سختی آب، یخزدگی لوله ها، نشتی لوله ها و کانال ها، عایق کاری و غیره وجود نداشته و از این نظر نیز خسارتی متوجه سامانه ی گرمایش تابشی نمی شود (مانند ترکیدگی لوله ها و انواع نشتی ها).
کاهش اثرات زیست محیطی
سامانه های گرمایش تابشی به سه دلیل عمده اثرات منفی کمتری روی محیط زیست دارند:
١. مصرف کمتر سوخت به ازای واحد سطح تحت گرمایش
٢. راندمان احتراق بالاتر نسبت به سایر سامانه ها که منجر به کاهش آلودگی NOx و CO .... می گردد.
٣. تخلیه ی هوا و محصولات احتراق با دمای کمتر در جو کره زمین که در نتیجه تأثیر کمتری بر افزایش آنتروپی کره زمین خواهد داشت.

منبع: بخاری تابشی صبا هواساز





:: بازديد از اين مطلب : 255
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: