هیتر تابشی//.
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

هیتر تابشی

سیستم گرمایش تابشی مرغداری صبا هواساز

انواع بخاری ها، سیستم های مولد هوای گرم(هیتر) و دستگاه های حرارت مرکزی(شوفا‍ژ) که سوخت آنها ممکن است گازوئیل، نفت، گاز و برق باشد، جهت تامین حرارت سالن استفاده می شود.
بر حسب نوع و شرایط پرروش از مولدهای حرارتی برای گرم کردن سالن استفاده می شود.گرمایش تابشی خانگی

در پرورش بر روی بستر می توان از مادرهای مصنوعی و سایر روش های گرم کردن استفاده کرد. در حالی که در پرورش در داخل قفس بیشتر از روش های گرم کردن مرکزی استفاده می شود،
قیمت هیتر تابشی
لازم است شرایط و نحوه گرم کردن سالن طوری تنظیم شود که دمای سالن در طبقه های مختلف قفس یکسان باشد. معمولاً در سیستم های گرمایی برای تنظیم درجه حرارت از ترموستات استفاده می شود. ظرفیت گرمایی دستگاه های گرم کننده را با واحدهای Kcal و BTU تعیین می کنند.

هم اکنون از دستگاه های حرارتی که به صورت مستقل و مجزا از یکدیگر هستند(بخاری) به علت مشکلات استفاده و هزینه های فراوان کمتر استفاده می شود و در عوض به دلیل سهولت و کارایی مناسب، بیشتر از سیستم های گرم کننده مرکزی و یا هیتر هایی که هوای گرم را به داخل سالن می دمند، استفاده می شود.
قیمت سیستم گرمایش تابشی
در زمستان که هوای کمتری برای تهویه، مورد نیاز طیور است، برای کارایی بهتر منابع حرارتی لازم است دورترین هواکش ها به منبع حرارتی روشن شوند تا جریان هوای گرم بطور یکنواخت در سالن پخش شود.
روش های گرمایشی

روش گرمایش در مرغداری ها در حال حاضر بدلیل استفاده از روش جابجایی هوا (Convection) توام با اتلاف بسیار زیاد انر‍ژی است. هیتر تابشی برقی تعداد دفعات تهویه در مرغداری از سایر فضاهای صنعتی بسیار بالاتر است لذا انرژی جذب شده به هوا در هیترهای مورد استفاده قبل از تبادل حرارتی با محیط سالن،از طریق اگزوزفن های خروج هوا، به خارج از سالن هدایت می شود و این یعنی اتلاف پول و سوختی که با دشواری تهیه شده است، خیسی و رطوبت بیش از حد کف و عدم یکنواختی گرما در سطح کل سالن از مشکلات دیگر سیستم های متداول غیرتابشی است.

در سیستم گرمایش از طریق جابجایی هوای گرم، حرارت بیشتر در زیر سقف متمرکز می گردد و سطوح نزدیکتر به کف و محل استقرار پرندگان از دمای مناسب برخوردار نخواهد بود و اتلاف انرژی از طریق سقف بسیار زیاد است.
قیمت گرمایش تابشی
در سیستم تابشی صبا هواساز از طریق امواج مادون قرمز منقل می شود، لذا امکان جهت دادن به مسیر گرمایش وجود داشته و حرارت بیشتر در فضای نزدیک به کف و سایر مکان های مورد نیاز متمرکز می گردد

بیش از ۲۰ سال تجربیات کشورهای اروپایی نشان داده است که راه حل این معضل استفاده از دستگاه های گرمایش تابشی است، این دستگاه ها در زیر سقف سالن های مرغداری نصب می شود و گرما را از طریق تابش امواج مادون قرمز(Infrared)‌ به طرف کف سالن و بدن جوجه ها هدایت می کند، تبادل حرارت عمدتاً از طریق تابش یا Radiation صورت می گیرد و اتلاف انرژی از طریق هوا بسیار جزیی می باشد.

در این روش، کف سالن گرم و رطوبت آن تقلیل یافته و انتقال آلودگی به جوجه ها کاهش می یابد ضمن اینکه پراکندگی گرد و غبار در داخل سالن نیز به حداقل می رسد. برای جلوگیری از کاهش اکسیژن در داخل سالن، دستگاه، هوای مورد نیاز مشعل را توسط لوله ای از خارج سالن دریافت می کند و لذا در غلظت اکسیژن داخل سالن تغییری ایجاد نمی شود، علیر غم سوخت نسبتاً کامل این دستگاه ها، گازهای حاصل از احتراق به خارج از سالن هدایت می گردد.
مزایای هیتر تابشی مرغداری ها:

    تامین گرمایش مطلوب و راحت در تمام سطح سالن
    مصرف کم سوخت (کمتر از ۵۰% نسبت به سایر دستگاه ها )
    مصرف جزیی برق ( هر دستگاه ۱/۰ کیلو وات در ساعت)
    تقلیل انتقال آلودگی و عدم چرخاندن غیر ضروری هوا
    توزیع یکنواخت تر و امکان کنترل درجه حرارت
    جلوگیری از ازدحام پرنده ها و کاهش امراض و تلفات
    گرم و خشکی کف سالن
    بالا بودن سوخت و ساز جوجه ها
    امکان شستشو و ضد عفونی دستگاه در هر دوره
    امکان تامین دمای ۳۲ درجه سانتیگراد در روزهای اول جوجه ریزی
    گرمایش سالن های پرورش بوقلمون و شترمرغ نیز با دستگاه های گرمایشی تابشی یه نحوه مطلوب تامین می گردد
منبع: هیتر تابشی صبا هواساز





:: بازديد از اين مطلب : 260
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: