تاریخچه کیک
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

کیک عروسی برای هر زوج  از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما متاسفانه مدل کیک عروسی چندان چنگی به دل نمی زند و  سایت تاپ عروسی معرفی قنادی های که در تهیه و آماده کردن کیک عروسی صاحب سبک هستند می پردازد.امروزه  کمتر عروس‌ و دامادی  کیک عروسی گرد ساده سفارش می‌دهند و بیشتر عروس و داماد ها دوست دارند کیک عروسی‌شان به فضا و تم جشن‌شان هماهنگ باشد، دکور با شکوه و شگفت انگیزی داشته باشد و تازه مزه‌ زیر بسیار عالی هم داشته باشد.
 
کیک عروسی نوعی کیک است که برای مراسم عروسی استفاده می شود. اجزا این کیک در مناطق گوناگون متفاوت است. معمولاً ویژگی‌های این کیک را تزیین بسیار مجلل و شگفت انگیز بودن، چند طبقه بودن، قرار گرفتن عروسک‌های کوچک از عروسی و داماد بر روی کیک و رنگ ً سفید آن تشکیل می‌دهد. در مراسم عروسی نخست عروس و داماد کیک را برش می زنند. در برخی از نقاط اروپا رسم بر این بوده‌است که این کیک توسط عروس پخته می‌شده‌ تا بدین وسیله عروس بتواند مهارت خود را در آشپزی نمایش دهد.
تاریخچه کیک عروسی
تاریخچه “کیک عروسی” به دوران امپراتوری روم در حدود ۴۰۰ سال فبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. در آغاز در جشن عروسی نان آماده می‌شد که به گذشت زمان به شیرینی آن بیشتر شده است. در ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ابتدا یک تکهٔ کیک میوه یا سفت نان شیرین توسط داماد خورده می شد و اضافه آن خورد شده و بر سر عروس ریخته می‌شد. آن رسم امروزه بصورت برش کیک و در دهان گذاشتن آن توسط عروس و داماد مبدل شده‌است. در قرن هفدهم میلادی شکر قنادی بوجود آمد. کیک عروسی به سبک غربی در کشور انگلیس بوجود آمد و روش‌های تزیین آن مثل استفاده از خمیر فوندانت، یخ‌چینه مجلل در انگلستان توسعه پیدا کرد. در قرن نوزدهم ملکه ویکتوریا در مراسم ازدواج خود کیکی ابداع کرد. این کیک با یخ‌چینه مجلل تزیین شده بود و ۳۶ سانتیمتر عمق، ۲٫۸ متر عرض و ۲٫۲ متر ارتفاع داشت.آن کیک چند طبقه بود. این کیک نمونهٔ مثال زدنی برای کیک‌های ازدواج امروزی به سبک اروپای به شمار می‌رود. این سبک از کیک به عنوان کیک عروسی ویکتوریایی شناخته می‌شود و در اصل کیک میوه‌ای است که با یخ‌چینهٔ کاملاً سفید پوشانده شده‌است اما امروزه امکان دارد نوع کیک از نوع میوه‌ای نباشد.
این‌روزها کمتر عروس‌ و دامادی یک کیک گرد ساده سفارش می‌دهند و بیشتر زوج‌ها دوست دارند کیک عروسی‌شان به فضا و تم جشن‌شان بخورد، دکور با شکوهی داشته باشد و تازه مزه‌اش هم زیر دندان مهمان‌ها بماند.
منبع: http://toparoosi.com/%DA%A٩%DB%٨C%DA%A٩-%D٨%B٩%D٨%B١%D٩%٨٨%D٨%B٣%DB%٨C/
 





:: بازديد از اين مطلب : 329
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: