لوراتادین کودکان
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد
 
اطلاعات دارویی از قرص لوراتادین Loratadin

قرص لوراتادین دارویی آنتی هیستامین فاقد اثرات خواب آور می باشد که در درمان یا کاهش نشانه های حالات آلرژیک استفاده می گردد. دسترسى به قرص لوراتادین به عنوان یک قرص ضد آلرژی و ضد حساسیت آسان است . عوارض جانبی قرص لوراتادین ظیر تاری دید با هر گونه تغییر در بینایی، گیجی، کندی شدن ضربان قلب، افزایش حساسیت به نور آفتاب، کهیر، عصبانیت و هیجان می باشد .

قرص لوراتادین

قرص لوراتادین

قرص لوراتادین یک داروی ضد حساسیت است و به شما تاکید می کنیم فقط در مواردی که پزشک برای شما تجویز کرده از آن استفاده کنید .  قرص لوراتادین دارویی آنتی هیستامین فاقد اثرات خواب آور می باشد که در درمان یا کاهش نشانه های حالات آلرژیک استفاده می گردد.

این نکته را یادآوری میکنیم که قبل از مصرف قرص لوراتادین در موارد ذیل با پزشک خود مشورت نمایید.

 درصورت ابتلا به هرنوع بیماری به خصوص نارسایی های کبدی، بزرگی پروستات، گلوکوم، سابقه آریتمی قلبی و کاهش پتاسیم خون. سابقه حساسیت به لوراتادین یا داروهای دیگر، همچنین حساسیت به مواد دیگر از قبیل غذاها و رنگها . در صورت مصرف هر نوع داروی دیگر. درصورت بارداری و شیردهی.

لوراتادین را باید خورد

دسترسى به قرص لوراتادین به عنوان یک قرص ضد آلرژی و ضد حساسیت  آسان است ، چرا که بدون نیاز به نسخه پزشک به راحتى به دست بیماران مى رسد. این قرص معمولاً در بسته هاى 20تایى عرضه مى شود. لوراتادین به راحتى از طریق لوله هاى گوارش جذب خون مى شود و بین یک تا سه ساعت پس از مصرف اثر درمانى اش شروع مى شود و معمولاً اوج خاصیت درمانى لوراتادین حدود 8 تا 12 ساعت پس از مصرف آن است که بیمار به طور واضح اثرات بهبودى را در خود احساس مى کند.

? لوراتادین نخورید

 افرادى هستند که بر حسب شرایط ویژه شان مجاز نیستند قرص لوراتادین استفاده کنند. زنان باردار: خانم هاى باردار باید حواسشان باشد که تنها لوراتادین نیست که برایشان ممنوعیت دارد بلکه هر ترکیبى که لفظ دارو را مى توان روى آنها نهاد برایشان خطر دارد و باید با احتیاط مصرف شود. در هر صورت خانم هاى باردار باید حتماً این دارو را با تجویز و مشورت پزشک مصرف کنند. مادران شیرده: لوراتادین به دلیل ساختمان شیمیایى اش به داخل پستان ترشح و وارد ترکیب شیر مى شود. از این رو به مادران شیرده توصیه مى شود لوراتادین را حتى المقدور مصرف نکنند و در صورت داشتن یک بیمارى خاص در صورتى مجاز هستند لوراتادین مصرف کنند که حتماً زیر نظر پزشک متخصص باشند.

عوارص جانبی  قرص لوراتادین

قرص لوراتادین هم مانند سایر داروهای شیمیایی عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد . اگر چه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولیکن در صورت بروز عوارضی مانند تب، گلودرد، خون ریزی با خون مردگی غیرعادی و ضعف یا خستگی غیرعادی بلافاصله با پزشک تماس بگیرد سایر عوارض جانبی به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می رود به هرحال در صورت ادامه عوارضی نظیر تاری دید با هر گونه تغییر در بینایی، گیجی، کندی شدن ضربان قلب، افزایش حساسیت به نور آفتاب، کهیر، عصبانیت و هیجان غیر عادی پزشک خود را مطلع نمائید.

مصرف در بارداری و شیردهی: مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی باشد مگر در موارد اضطراری و تشخیص پزشک متخصص.

هشدار:

– هر چند این دارو بر خلاف سایر داروهای آنتی هیستامین ایجاد خواب آلودگی نمی نماید با این وجود از عکس العمل بدن خود نسبت به این دارو پیش از کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری دارند اطمینان حاصل نمائید.

– در صورت مصرف همزمان سایر داروهای سیستم عصبی و یا فرآورده های حاوی الکل پزشک را مطلع نمائید.

– قبل از انجام هر گونه آزمون پوستی پزشک را از مصرف این دارو مطلع نمائید.

مقدار و نحوه مصرف قرص لوراتادین

 مقدار مصرف قرص لوراتادین  در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 6 سال 10 میلی گرم روزانه می باشد. در صورت عدم وجود نارسائی کبدی و کلیوی در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 6 سال 10 میلی گرم جهت شروع درمان و در صورت نیاز به صورت متناوب تکرار می گردد.

مسمومیت: در صورت مصرف اتفاقی دارو بیش از مقادیر توصیه شده با پزشک متخصص تماس گرفته و یا بیمار را به بخش مسمومین منتقل نمائید.

شرایط نگهداری قرص لوراتادین

به گزارش آسان طب ، قرص لوراتادین باید در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت و دور از دسترس اطفال نگهداری شود. قرص لوراتادین را در دستشویی، نزدیک ظرفشویی و دیگر مکانهای مرطوب نگذارید، زیرا حرارت و رطوبت می تواند باعث تجزیه دارو شود. داروهای تاریخ مصرف گذشته یا داروهایی را که دیگر نیاز ندارید، نگهداری نکنید.

منبع مطلب قرص لوراتادین : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

 





:: بازديد از اين مطلب : 1217
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: