موارد و عوارض مصرف ویتامین ای (Vitamin E) چیست؟
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

بیماری هیپرویتامینوز در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف آنها همراه مواد غذایی برای بدن انسان ضروری است و کمبود یا عدم وجود آنها سبب بروز بیماری های مختلف خواهد شد.

هیپرویتامینوز

هیپرویتامینوز

بیماری هیپرویتامینوز   در اثر زیاده روی در مصرف بعضی ویتامین ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی ) عارض می شوند . با توجه به اینکه ویتامین ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که مصرف آنها همراه مواد غذایی برای بدن انسان ضروری است و کمبود یا عدم وجود آنها سبب بروز بیماری های مختلف خواهد شد.لازم به تذکر است که مصرف بیش از اندازه بعضی ویتامین ها نیز عوارضی را ایجاد می کنند که به طور کلی به هیپرویتامینوز  موسوم اند .

1- هیپرویتامینوز A  

به گزارش بخش تغذیه سایت آسان طب مصرف بیش از مقدار لازم ویتامین A به صورت حالتی به نام مسمومیت به نام هیپرویتامینوز  آ ظاهر می شود . اثار هیپرویتامینوز  A  عبارتند از : لاغری ، خشکی و ترک پوست بدن ، بی اشتهایی ، شکنندگی ناخن ها ، ریزش موها ، ورم لثه ها ، زخم گوشه دهان ، بزرگی کبد ، کم خونی و بالاخره بعضی ناراحتی های عصبی . برای درمان عوارض فوق باید فورا منابع دارویی مصرفی را قطع کرد .

2- هیپرویتامینوز D

در هیپرویتامینوز  دی وقتی ویتامین D بیشتر از مقدار لازم مصرف گردد ، عوارضی عارض می گردند که مهمترین آنها اینست که  بالا رفتن مقدار کلسیم خون اگر ادامه یابد عواقب خطرناکی را به دنبال خواهد داشت . جهت مداوای عارضه فوق باید فورا منابع دارویی مصرفی را قطع نمود .

3- هیپرویتامینوز K

به گزارش بخش سلامت سایت آسان طب ، در هیپرویتامنوز   K زیادتر از مقدار لازم مصرف نمودن از ویتامین کا سبب بالا رفتن بیلیروبین خون و بزرگی کبد شده و گاهی نیز در اثر عدم قطع منابع دارویی ، ممکن است سبب مرگ گردد . جهت درمان عوارض باید قبل از هر عملی منابع دارویی را قطع کرد .

منبع مطلب هیپرویتامینوز: سایت آسان طب

http://asanteb.com





:: بازديد از اين مطلب : 509
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: