سرخک - همه چیز!!!!!!
آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : محمد

سرخک یکی بیماری ویروسی است که به صورت بیماری عفونی در می آید ویروس این بیماری از راه تنفس هوای آلوده به این ویروس وارد دستگاه تنفس گشته و شخص را آلوده می سازد .یکی از علایم سرخک تب است . تب معمولا زیاد و حدود 40 یا 41 درجه بدن بیمار حرارت داشته و تب حدود هفت روز ادامه دارد .

علایم سرخک

علایم سرخک

سرخک یکی بیماری ویروسی است که به صورت بیماری عفونی در می آید ویروس این بیماری از راه تنفس هوای آلوده به این ویروس وارد دستگاه تنفس گشته و شخص را آلوده می سازد . بیشتر بچه ها به این بیماری مبتلا می شوند تا افراد بزرگ و هرکس یکبار به این بیماری مبتلا گردد برای همیشه در برابر آن مصونیت پیدا می کند . در زیر به 9 مورد از آثار و علایم سرخک اشاره می کنیم :

1-یکی از علایم سرخک تب است . تب معمولا زیاد و حدود 40 یا 41 درجه بدن بیمار حرارت داشته و تب حدود هفت روز ادامه دارد .

2-بینی مانند حالت سرماخوردگی ترشح دارد .

3- سرفه با گرفتگی بینی و عطسه و درد گلو همراه است اما معمولا بدون خلط است .

4- ورم ملتحمه با قرمزی چشم همراه است .

5- بیمار از نور می ترسد و نور او را ناراحت می کند .

6- سه روز پس از ظاهر شدن اثار بیماری ، جوش های قرمز آجری رنگ و نا منظم ابتدا در صورت بعد در تن بیمار و سپس در سایر اندام های او ظاهر می شود .

7- ناراحتی عمومی و کوفتگی شدید است .

8- از دیگر علایم سرخک اینست که مخاط حلق قرمز است و ترشح زرد رنگی در روی لوزه ها مشاهده می شود .

9- مرکز زبان پر از بار است اما نوک و اطراف زبان قرمز رنگ است .

4-0 روز بعد از شروع بیماری جوش ها ابتدا در صورت و پشت گوش ها ظاهر می شوند و روز دوم ظاهر شدن شروع می کنند به متصل شدن به هم در حالیکه جوش های تنه تازه در حال ظاهر شدن هستند و روز سوم ظهور جوش های تنه شروع به اتصال بهم و جوشهای صورت شروع به پژمردگی میکنند .

درمان علایم سرخک

به گزارش آسان طب ، از داروهای تسکین دهنده سرفه ، داروهای شستشوکننده چشم و آسپرین برای نقصان تب و برای باز کردن بینی از قطره های باز کننده بینی استفاده می شود و به علاوه برای جلوگیری از عفونت های ثانوی مانند ابتلای به سینه پهلو و غیره از آنتی بیوتیک ها استفاده می گردد .

اطبای سنتی معالجه سرخک را نظیر معالجه سرخجه دانسته ومزاج این بیماری را نیز گرم دانسته و بیمار را از خوردن داروها و غذاهای گرم مزاج منع نموده اند . به علاوه مصرف مسهل یا داروهای ملین را نیز بسیار مضر دانسته اند و نوشته اند که باید به این گونه افراد داروهای سرد مزاج و قابض داده شود مانند تخم خشخاش ، تخم کاهو  ، تخم گشنیز ، بنفشه ، نیلوفر ، عناب و سپستان از هر کدام برای خردسالان یک مثقال و برای بزرگسالان دو مثقال اخذ و جوشانده و روزی دو وعده و چند روز به مریض داده می شود و غذاهای خنک به بیمار داده می شود . ضمنا برنج که غذایی مناسب و قابض است برای آنان غذایی مناسب است .

منبع مطلب علایم سرخک : سایت آسان طب

http://asanteb.com





:: بازديد از اين مطلب : 417
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: